هنری

فیلم‌های جدید در آخر هفته 600 میلیون فروختند/نابرابری در تقسیم سالن و سانس

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمار سامانه سمفا، 3 فیلم سینمایی موقعیت مهدی، گل به خودی و قدغن، نزدیک به 600 میلیون تومان فروش داشتند.

بر اساس این خبر فیلم "موقعیت مِهدی" به کارگردانی هادی حجازی‌فر، با اختیار داشتن 138 سالن‌ و 1 هزار و 246 سانس، 528 میلیون تومان فروش کرد و به عنوان پرفروش‌ترین فیلم جدید در هفته قبل شناخته شد. این فیلم که برنده سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر شد، توانست نظر عموم منتقدان و مردم را به خود جلب کند. این فیلم در سه روز اخیر 15 هزار و 100 عدد بلیت فروخته است که باتوجه به ظرفیت 75 درصدی سینما عدد قابل قبولی است.

فیلم قدغن نیز با 89 سالن و 252 سانس، 49 میلیون تومان و گل به خودی نیز با 58 سالن و 142 سانس، 28 میلیون تومان فروش کرد.

در این هفته نیز فیلم‌های روز صفر، شادروان، سگ بند و مرد بازنده به سبد اکران اضافه می‌شوند و میزان سانس‌ها و سالن‌های موجود نیز میان فیلم‌ها تقسیم خواهد شد. بنابراین امکان دارد در صورتی که فیلم‌های گل به خودی و قدغن نتوانند در اکران فروش بالایی را کسب کنند، در نهایت از همین تعداد کم سانس و سالن برخوردار باشند که بنظر می‌رسد منجر به ادامه فروش پایین آنها خواهد شد.

بر اساس آئین نامه اکران مصوب سال جاری، سرگروه‌های سینماها باید فیلم‌هایی را که متولی اکران آن هستند را در سینمای خود حداقل 5 سانس نمایش دهند که آخرین سانس آن از ساعت 21 به بعد است. این قانون در حال حاضر نسبت به 3 فیلم در حال اکران اجرا شده است اما دو فیلم کم فروش این گزارش، غیر از سانس آخرشان که بعد از ساعت 21 و در بازه زمانی پرفروش است، سانس‌های دیگرشان در ساعات کم فروش مانند ظهر و عصر قرار دارد و سانس‌های پرفروش به فیلم‌های دیگر اختصاص دارد. این روند همواره در فروش پایین فیلم‌ها آسیب‌زننده بوده است در حالی که فیلم کودک می‌تواند در ساعات و سانس‌های پرفروش، میزبان بچه‌ها به‌همراه والدین خود باشد که همین همراهی پدر و مادرها با بچه‌ها می‌تواند به افزایش مخاطبین فیلم در سینما کمک کند.

لازم بذکر است که طبق آئین‌نامه نظام اکران، شورای صنفی نمایش موظف است که هر فصل یک فیلم کودک و نوجوان را اکران کند که این امر در نهایت با حضور فیلم "گل به خودی" رقم زده شد. اما باید دید که شورای صنفی نمایش و انجمن سینماداران برای ادامه حضور و استمرار این فیلم تا انتهای فصل نیز جدیتی از خود نشان می‌دهد یا خیر؟ هرچند که سابق بر این، فیلم‌های کودک و نوجوان با اکران‌های ضعیفی همراه بوده و در نتیجه بعد از گذشت 2 هفته و عدم پرکردن کف فروش از اکران خارج می‌شدند. چیزی که بنظر می‌رسد درباره فیلم کودک تازه اکرانی نیز صدق خواهد کرد.

مدیر اکران‌های مردمی عمار: بلیت گران سینما مخصوص سینمای بالاشهری و قشر مرفه است/ قیمت پایین بلیط، باعث افزایش مخاطب می‌شودسوره مهر برای اعطای مجوز ساخت فیلم اقتباسی از کتاب‌هایش نماینده تعیین کرد / کتاب‌هایی که تاکنون فیلم شده‌اندانتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا