هنری

علت غیبت شهاب حسینی در "شکرستان"

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، قرار است «شکرستان» در ایام نوروز دوباره میهمانِ خانه‌های مردم شود. مجموعه انیمیشنی که در چند سال اخیر، به عنوان یکی از ویژه‌های نوروزی شبکه نسیم شناخته می‌شود.

با اعلامِ شبکه نسیم، این مجموعه هر روز با روایت علی همت مومیوند از ساعت 18:30 در 13 قسمت از اول فروردین در ایام نوروز روی آنتن خواهد رفت.

نام انیمیشن «شکرستان» با صدای مرتضی احمدی خاطره شد و حالا چند سالی از درگذشت این هنرمند پیشکسوت می‌گذرد و مرکز صبا و تهیه‌کننده این انیمیشن سراغِ شهاب حسینی رفت و حالا مدتی است صدایِ‌ او شنیده نمی‌شود.

انیمیشن , صدا و سیما , عید نوروز , شبکه نسیم ,

او در ایام نوروز 1398 و مقاطع دیگری با این صدا پخش شد و حتی تهیه‌کننده برای ضبط صدا به خارج از کشور هم رفت.

شهاب حسینی با فضایِ تلویزیون آشنا بود. او زمانی اجرای برنامه تلویزیونی «اکسیژن» را برعهده داشت و اصلاً فعالیت حرفه‌ای‌اش در دنیای تصویر را از آنجا آغاز کرد.

مخاطبانی که با «شکرستان» آشنایی داشتند از روایتگریِ این بازیگر شناخته شده سینما، استقبال کردند.

به دلیل حضورِ شهاب حسینی در خارج از کشور و فعالیت‌های تهیه‌کنندگی و بازیگری‌اش، مدتی این همکاری به وقفه افتاد و خبرنگار تسنیم پیگیری کرد.

انیمیشن , صدا و سیما , عید نوروز , شبکه نسیم ,

محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز صبا در آن زمان، به خبرنگار تسنیم گفت: ان‌شاالله حضور شهاب حسینی هم برای مردم و هم برای خودشان تجربه شیرینی خواهد داشت. برنامه‌مان این است که در تمام مجموعه‌ها، شهاب حسینی راوی «شکرستان» بماند.حتی قرار بود او با اجرا به تلویزیون برگردد که سر از نمایش‌خانگی و برنامه «هم رفیق» درآورد.

این انیمیشن با موضوعات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و مباحث روز با درون مایه طنز در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

در سری جدید این پویانمایی کاراکترهای فرعی، شخصیت‌پردازی بیشتری در کنار کاراکترهای اصلی داشته‌اند که در هر قسمت این مجموعه شاهد موضوعی متنوع خواهیم بود.

بهلول، پادشاه و وزیر، قاضی، اسکندر، ننه قمر، خواجه فرزان، خواجه اقبال،‌ برزو، صمد و … از شخصیت‌های این مجموعه انیمیشن‌اند.

سیدمسعود صفوی تهیه‌کننده «شکرستان» در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره غیبت شهاب حسینی، تأکید کرد: شهاب حسینی کمتر ایران‌اند و از طرفی به جهت سرعت و تولید زیادِ‌ ما،‌ نتوانستیم این هماهنگی را داشتیم؛ چون ما به مناسبت‌های مختلف، باید به سرعت دوبله را داشته باشیم که از زحمات آقای مومیوند استفاده می‌شود.

او همچنین درباره فعالیت‌های «شکرستان» در فضای مجازی گفت: ما در دوران کرونا، کارهای دو دقیقه‌ای تولید می‌کردیم که پیام‌های بهداشتی یا موضوعات مبتلابه را نوعی گوشزد می‌کرد. خیلی از این قسمت‌ها در فضای‌مجازی وایرال شدند تقریباً ماهی چند تا از این دو دقیقه‌ای‌ها را وایرال می‌کنیم.

صفوی همچنین در واکنش به خبرهایی که حاکی از ساختِ نسخه سینمایی «شکرستان» در فضای رسانه‌ای پخش شده، افزود: فعلاً نگه داشتیم؛ با این فضایِ سینما و این همه فیلم در صف اکران، به زمانی دیگر موکول کرده‌ایم.

راه‌یابی انیمیشن ایرانی به نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکارافتخارآفرینی‌های یک انیمیشن‌ساز روس در تولید آثار بومی و ملّی/قهرمانان من زندگی را با دستانشان می‌سازند نه معجزه‌های هالیوودیتوصیه‌ رئیس مرکز صبا؛ کودکان را با دوبله‌های زیرزمینی تنها نگذارید/ از افتتاحِ شبکه انیمیشن چه خبر؟

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا