ورزشی

حیدری: در دوران کرونا بدترین ضربه به فدراسیون‌های نجات غریق و شنا وارد شد/ شانس بالایی برای کسب مدال جهانی داریم

– اخبار ورزشی –

مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: درباره آموزش نجات غریق، امسال و برخلاف دو سال گذشته که به دلیل محدودیت‌های کرونایی با استقبال کم مراجعه‌کنندگان مواجه بودیم، خوشبختانه استقبال خیلی خوبی از استخرها شده است.

وی با اشاره به لطمه بزرگی که کرونا به دو فدراسیون نجات غریق و شنا وارد کرد، یادآور شد: در شرایط خاصی که شیوع ویروس کرونا به وجود آورد، بدترین لطمه را نجات غریق و شنا خوردند و ما خیلی از مربیان و ناجی‌های خوب‌مان را از دست دادیم. به همین دلیل در شرایط کنونی روی آموزش نجات غریق برنامه‌ریزی کردیم تا کمبود ناجی نداشته باشیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی از حضور تیم‌های ملی دختران و پسران نجات غریق در مسابقات قهرمانی جهان خبر داد و تصریح کرد: مسابقات قهرمانی جهان شهریور ماه در کشور ایتالیا برگزار می‌شود که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نهایت همکاری را با ما داشته‌اند تا بتوانیم تیم‌های دختران و پسران را اعزام کنیم. امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی به‌دست بیاوریم، چون خیلی شانس بالایی داریم و به کسب مدال نزدیک هستیم.

وی راجع به برنامه‌های فدراسیون نجات غریق و غواصی در بخش غواصی گفت: یکسان‌سازی یا تحت پوشش قرار دادن تمام سیستم غواصی را در برنامه فدراسیون داریم. آیین‌نامه و دستورالعملی را تدوین کردیم تا از طریق وزارت ورزش سیستم‌های مختلف غواصی زیرمجموعه فدراسیون قرار بگیرد.

حیدری همچنین از اعزام تیم غواصی به مسابقات جهانی خبر داد و اظهار داشت: اگر شورای برون‌مرزی اجازه بدهد، تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی به ترکیه اعزام می‌شود. دوره‌های متعدد آموزشی غواصی و آب درمانی را نیز در دستور کارمان داریم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در توضیح برنامه‌هایی که برای پیشگیری از غرق‌شدگی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برنامه ما با تغییر و تحولی که انجام شده و تشکیل کمیته‌ای که ریاست آن برعهده آقای معماری است، تعامل با دستگاه‌هایی است که در عملیات امداد و نجات حضور دارند تا فدراسیون از حالت تک بعدی خارج شده و به کمک همه دستگاه‌های امدادی حرکتی را شروع کنیم و کاهش آمار غریق را داشته باشیم.

وی با بیان این موضوع که وزارت ورزش بودجه خوبی را برای فدراسیون‌ها پیش‌بینی کرده است، اظهار داشت: وزارت ورزش افزایش بودجه خوبی را برای فدراسیون‌ها در نظر گرفته است. ما موضوع تأمین تجهیزات نجات غریق و اعزام ملی‌پوشان به ایتالیا را داریم و وزارت ورزش خلأیی را که وجود داشت، پوشش داد.

حیدری افزود: تقسیم بودجه به‌گونه‌ای است که در ابتدای سال براساس تقویم ورزشی بسته می‌شود و بعد از ارائه کار، به حساب فدراسیون‌ها بودجه واریز می‌شود. یعنی به صورت مرحله‌ای و بعد از انجام برنامه‌های فدراسیون داده می‌شود که البته حسن آن عقب نماندن از برنامه‌های فدراسیون و نظارت مداومی روی هزینه‌کرد بودجه است و اتفاق خوبی به نظر می‌رسد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی عنوان کرد: بودجه براساس تفاهم‌نامه بین فدراسیون و وزارت ورزش بسته می‌شود که هنوز این تفاهم‌نامه‌ای به دست ما نرسیده است، اما با توجه به صحبت‌هایی که کرده‌ایم و همچنین نگاه خوب وزیر ورزش به مجموعه نجات غریق، فکر می‌کنم در حوزه مالی مشکلی نداشته باشیم. در عین حال از طریق آموزش هم درآمدزایی داریم، اما به نوعی مثل سایر فدراسیون‌ها به بودجه وزارت ورزش وابسته هستیم.

کسب نخستین مدال طلای ایران در مسابقات نجات غریق نظامیان جهان

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا