ورزشی

آذرپیرا: انتخاب شدن برای تیم ملی کشتی به اندازه المپیک سخت است/ رده‌های پایه برایم پله هستند

– اخبار ورزشی –

امیرعلی آذرپیرا که چندی پیش قهرمان مسابقات جوانان آسیا شده و اکنون خودش را برای شرکت در مسابقات جهانی بلغارستان آماده می‌کند، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: مسابقات آسیایی خیلی سنگین نبود و برای من بیشتر حالت یک تورنمنت داشت. ضمن اینکه کلاً رده سنی جوانان را پله‌ای به سمت بزرگسالان می‌دانم و هدفم این است که اینجا برای رده بعدی آمادگی کسب کنم.

وی در مورد عملکردش در چرخه انتخابی تیم ملی بزرگسالان عنوان کرد: تمرکزم روی چرخه بود، اما به خاطر آسیب‌دیدگی‌ای که از قبل داشتم، درگیر آن بودم و بعد در فینال جام تختی به مجتبی گلیج باختم.

این کشتی‌گیر 20 ساله تهرانی که مبارزه نزدیکی با گلیج در جام تختی داشت، افزود: کشتی گرفتن در تنکابن با گلیج سخت بود، او در شهر خودش کشتی می‌گرفت، ضمن اینکه داوری هم کمی اشتباه داشت. کشتی سختی بود، من دو بر یک باختم. تمام تلاشم را کردم. همیشه همین کار را می‌کنم که حتی اگر باختم لااقل پیش خودم شرمنده نشوم. حالا به مسابقات سال بعد فکر می‌کنم.

آذرپیرا که در وزن 97 کیلوگرم قرار است به مسابقات جوانان جهان برود، گفت: تصمیم کادرفنی تیم ملی بود که در 97 کیلو بهتر هستم و باید در این وزن کشتی بگیرم. به تجربه بیشتری نیاز دارم، ضمن اینکه یک مقدار وزنم هم کم است و باید هم وزنم و هم قدرت بدنی‌ام بالا برود.

قهرمان امیدهای جهان در سال 2021 که بعد از حضور در مسابقات جوانان جهان شانس حضور در رقابت‌های زیر 23 سال جهان را نیز دارد، عنوان کرد: من به هر دو رفته جوانان و امید فقط به عنوان کسب تجربه نگاه می‌کنم که برای حضور در المپیک پخته‌تر شوم.

آذرپیرا اظهار داشت: انتخاب شدن داخل ایران اندازه یک المپیک سخت است، اول باید سعی کنم صاحب دوبنده تیم ملی بزرگسالان شوم و بعد به المپیک فکر کنم. رده‌های جوانان و امید را پله‌ بزرگسالان می‌بینم و همه تلاشم را می‌کنم که این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارم.

قهرمان ایرانی کشتی جهان؛ از طلای کثیف در ایذه تا ضرب طلای تمیز در رُم

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا