ورزشی

ترکان: می‌دانستم برخی در حد مسابقات جهانی نیستند اما به چرخه احترام گذاشتیم

– اخبار ورزشی –

مجید ترکان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درمورد اینکه آیا از عملکرد شاگردانش در مسابقات جهانی ایتالیا رضایت دارد، اظهار داشت: ابتدا باید دید چه دیدگاهی در این خصوص وجود دارد. یک جا نتیجه می‌خواهیم و جایی دیگر مسئله پشتوانه سازی مطرح است که هر کدام اینها نگاهی متفاوت به کار دارد. یعنی اگر امتحان، تستی یا تشریحی باشد، خواندن آن هم متفاوت می‌شود. به هرشکل از نظر پشتوانه‌سازی تجربه خوبی برای آینده ایجاد شد. بعید می‌دانم اشتباهی که کشتی‌گیر 48 کیلوی ما در 4 ثانیه انجام داد، بار دیگر تکرارش کند.

وی ادامه داد: می‌دانستیم دو سه کشتی‌گیرمان در این حد نیستند که به مسابقات جهانی بروند ولی به چرخه انتخابی احترام گذاشتیم. از آن طرف هم هیچ گونه تورنمنت خارجی ندیدند و این اولین مسابقه برون مرزی آنها بود. مسئله بعدی اینکه، دو سال کرونا را داشتیم که این باعث افت در کشتی شده بود. بعضی کشورها توانستند از این زمان بگذرند، برای ما هم مهم بود که این خلاء را زود پر کنیم وگرنه تا رده سنی جوانان ادامه پیدا خواهد کرد.

ترکان نتیجه‌گرایی در رده سنی نوجوانان را اشتباه خواند و گفت: متأسفم بعضی فقط نتیجه‌گرا هستند. برای نتیجه گرفتن در این رده سنی می‌شود با وزن کم کردن و جابه‌جایی کشتی‌گیر نتیجه گرفت ولی آینده چه می‌شود؟ سال قبل خودمان را مثال می‌زنم، چند نفر از آن بچه‌ها به جوانان رسیدند؟ الان اگر نتوانند نتیجه بگیرند ولی تجربه کسب شده و پشتوانه خواهیم داشت.

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان تصریح کرد: رئیس فدراسیون هم می‌گوید نگاه ما باید المپیک و به سمت کسب نتیجه در بزرگسالان باشد. مسئله بعدی در کنار برنامه‌ریزی و تلاش، اندکی شانس هم می‌تواند تأثیر داشته باشد. اگر یکی از کشتی‌گیران آذربایجان می‌باخت ما دوم دنیا می‌شدیم. یا اینکه یکی از کشتی‌گیران ما یک برد دیگر می‌آورد، روی سکو بودیم. کشورهای دیگر هم کار کرده‌اند. آمریکا خیلی قدرتمندانه ظاهر شد.

ترکان افزود: آنقدر اختلافی با تیم‌های دوم و سوم نداشتیم، با اینکه دنبال نتیجه نبودیم اما از نظر تیمی هم بد عمل نکردیم. هیچ وقت در نوجوانان اکتفا به مسابقه قبلی نمی‌کنیم. طبق چرخه عمل کردیم، این بچه‎ها در حال رشد هستند هیچ وقت در این رده سنی به وزن ثابت نمی‌رسیم. الان کشتی‌گیر 51 کیلوی ما که دوم جهان شده تازه از جوانان باید از 57 کیلوگرم شروع کند. امیررضا معصومی اگر در رده بزرگسالان مدعی شده، برای این است که سنگین‌وزن کشتی می‌گیرد. بعضی افراد مقداری کم‌لطفی می‌کنند.

کشتی آزاد نوجوانان جهان| ایران چهارم شد

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا