جهان

واکنش لبنان و عراق به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد/ پای صهیونیست‌ها در میان است

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌های این کشور قرار داد، دادن اجازه به یک فرد افراطی برای به آتش کشیدن قرآن کریم را به شدت محکوم کرد.

افغانستان و پاکستان هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردندواکنش کشورهای عربی به اهانت به قرآن کریم در سوئد

در این بیانیه آمده است: جمهوری عراق اقدام مسئولین سوئد در اعطای اجازه به یکی از افراطی‌ها برای اهانت به قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم را به شدت محکوم و تاکید می‌کنیم چنین رفتارهایی می‌تواند احساسات مسلمانان را در جهان برانگیخته و اقدام تحریک آمیز بسیار خطرناکی محسوب شود.

وزارت خارجه عراق در بیانیه خود از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت‌های خود برای متوقف کردن این نوع اقدامات منفور و از بین بردن تمام اشکال نفرت آفرینی و افراطی گری در کنار مجازات مرتکبین این اقدامات عمل کند.

از سوی دیگر وزیر فرهنگ لبنان، وجود رد پای صهیونیست‌ها را در این اقدام تاکید کرد.

محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان در واکنش به اهانت صورت گرفته به ساحت قرآن کریم در سوئد تاکید کرد: آتش نفرت در دل و جان کینه توزان شعله ور است و آنها سعی می‌کنند تا با آن کلام خدا و نور کتاب مقدسش را به آتش بکشند، اما خداوند نور خود را جاودان نگه داشته است حتی اگر کافران از آن بدشان بیاید.

المرتضی افزود: تلاش‌های مذبوحانه صورت گرفته برای دمیدن جان دوباره‌ای به فتنه بین مسلمانان و مسیحیان هیچ ارتباطی به مسیحیانی که در کشور ما حضور دارند نداشته و اصلا به مسیحیتی که از سرزمین ما طلوع کرد و آغاز شد، ندارد.

او افزود مهم آن است که عاملان این توطئه به اهداف خود نخواهند رسید، زیرا ایمان به خداوند واحد و بستر انسانیت و ارزش‌های والای مشترک بین دو طرف قوی تر از آتش کینه توزان است.پس در هر حال (در این غائله هم) به دنبال رد پای صهیونیست‌ها باشید.

انتهای پیام/*

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا