جهان

بحران فزاینده در رژیم صهیونیستی|اقدامات قضایی برای برکناری نتانیاهو کلید خورد

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بنیامین نتنیاهو نخست وزیر ریم صهیونیستی امروز دوشنبه به شدت به اطلاعات منتشر شده درباره وجود توافقی سری در داخل ائتلاف حاکم برای مشارکت سارا نتانیاهو برای اداره امور رژیم اسرائیل واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرد.

نتانیاهو، وزیر امور داخلی را برکنار کردتداوم تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو؛ کابینه «بی بی» شکننده‌تر از گذشته + فیلم

اظهارات نتانیاهو در جریان پاسخ به شکایت یک وکیل دعاوی اسرائیلی که تاکید دارد توافق محرمانه‌ای در ساختار ائتلاف حاکم شکل گرفته، که به همسر نتانیاهو اجازه می‌دهد تا سارا نتانیاهو در انتصابات سیاسی دخالت و اعمال نظر کند.

روزنامه یدیعوت احارانوت به نقل از شهادت نتانیاهو در دادگاه نوشت: او مدعی است که توافق سری وجود نداشته و تمام این اتهامات یک داستان خیال پردازانه وقیحانه است.

سارا نتانیاهو هم در دادگاه ادعا کرد این اتهامات را از 30 سال پیش تاکنون می‌شنیده است اما هیچ کس نتوانسته است آن را اثبات کند.

این خبرها در حالی منتشر می‌شود که گزارش‌های متعددی در رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره اعمال نظر سارا نتانیاهو در انتصاب‌های کابینه شوهرش منتشر شده است.

آخرین این موارد، سخنانی است که به نقل از اویگدور لیبرمن متحد سابق نتانیاهو و وزیر دارایی کابینه قبلی رژیم صهیونیستی اعلام شده و در آن تاکید شده است، سارا نتانیاهو در بسیاری از عزل و نصب‌های سیاسی کابینه شوهرش دخالت داشته است.

از سوی دیگر روزنامه هاآرتص در گزارشی از کلید خوردن اقدامات قضایی برای برکناری نخست وزیر اسرائیل سخن خبر داد.

این رسانه عبری زبان در شماره امروز دوشنبه خود خبر داد، مشاور حقوقی کابینه (رژیم) اسرائیل، رایزنی‌های خود را با وزارت دادگستری و دادستانی اسرائیل آغاز کرده است تا مسئله تضاد منافع سیاسی موجود در کابینه بنیامین نتانیاهو به شکل جدی مورد بررسی قرار بگیرد.

از دیدگاه بالاترین مقام حقوقی رژیم صهیونیستی، این تضاد منافع بین بنیامین نتانیاهو و ساختار قضایی اسرائیل به وجود آمده است! و همین امر می‌تواند سبب شود نتانیاهو را در چارچوب آن ملزم به کناره گیری از قدرت کند.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است، بررسی‌های این موضوع هفته جاری یا هفته آینده آغاز خواهد شد، گرچه در مرحله فعلی احتمال مجبور شدن نتانیاهو برای کناره گیری از قدرت کم است، اما در صورتی که این تضاد منافع به دلیل محاکمه نتانیاهو به جرم‌های جنایی بیشتر شود، امکان وقوع چنین امری افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/*

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا