اقتصادی

تولید در ژاپن دوباره جان گرفت

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص مدیران خرید تولیدی بانک ژاپن از ۴۹.۶ در آوریل به ۵۰.۵ در ماه می صعود کرد و از آستانه ۵۰ که رشد را از انقباض جدا می‌کند، عبور کرد.

جینگی پان، معاون اقتصادی در S&P Global Market Intelligence اعلام کرد که توسعه فعالیت‌های تجاری بر مبنای خدمات بود اما تقریباً تثبیت بازده تولید امیدی به گسترش رشد در اواخر سال ایجاد می‌کند.

دو زیرشاخص کلیدی تولید و سفارشات جدید، با سرعت کمتری کاهش یافتند، با این حال، خوش‌بینی تولیدکنندگان کاهش یافت و فشارهای تورمی هزینه‌های ورودی و قیمت‌های تولید را افزایش داد.

داده‌های هفته گذشته نشان داد که تورم عمده‌فروشی تجارت ژاپن در ماه آوریل روی ۰.۹ درصد ثابت ماند، زیرا کاهش ین هزینه‌های واردات را افزایش داد و تحلیلگران انتظار دارند این تورم در ماه‌های آینده تسریع شود. در همین حال، بخش خدمات در ماه می به گسترش خود ادامه داد.

شاخص مدیران خرید خدمات به ۵۳.۶ در ماه می از قرائت نهایی آوریل در ۵۴.۳ کاهش یافت. با این حال، طبق این نظرسنجی، اعتماد تجاری قوی باعث شد تا سطح اشتغال با سرعت بیشتری افزایش یابد. میانگین هزینه‌های ورودی و قیمت‌های تولید هر دو با سرعت کمتری افزایش یافتند، اما تورم بسیار بالاتر از میانگین بلندمدت مربوطه بود.

طبق گزارش رویترز، شاخص مدیران خرید ترکیبی از ۵۲.۳ در آوریل به ۵۲.۴ رسید که بالاترین رقم از آگوست گذشته بود.

منبع : ايسنا ژاپن تولید به اشتراک گذاری

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا