جامعه

ممنوعیت مدل موی "دم اسبی" در مدارس ژاپن

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, مدارس ژاپن دانش‌آموزان دختر را از بستن مدل موی «دم اسبی» منع کردند؛ طبق استدلال مقامات مدارس این نوع از پوشش باعث تحریک جنسی پسران مدارس می‌شود.

پایگاه خبری "نیویورک پست" در این باره نوشت, طبق نظرسنجی انجام شده توسط پایگاه "vice" در سال 2020 در استان "فوکوکای" در کشور ژاپن, پیشتر، از هر 10 مدرسه یکی از آنها اقدام به ممنوع کردن بستن مدل موی دم اسبی کرده است.

والدین و دانش‌آموزان به طور یکسان نسبت به قوانین نحوه آرایش و لباس پوشیدن در ژوئن ابراز خشم کردند و دولت ژاپن را تحت فشار قرار داده تا قوانین هیئت‌های آموزشی استان را بازبینی کند.

ممنوعیت مدل دم اسبی و رنگ لباس تنها دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای نیست که دانش آموزان ژاپنی باید رعایت کنند. مدارس محدودیت‌های بیشتری مانند رنگ جوراب، طول دامن و حتی شکل ابروهای نوجوانان را اعمال می‌کنند. آنها همچنین باید رنگ کردن مو را کنار بگذارند.

بر اساس گزارش Vice، مقررات سختگیرانه که به نام "بوراکو کوسوکو" یا «قوانین سیاه» شناخته می‌شوند، ریشه در دهه 1870 دارند؛ زمانی که دولت ژاپن برای اولین بار یک سیستم آموزشی تنظیم‌شده را ایجاد کرد. در آن زمان، قوانین مدرسه با هدف کاهش خشونت در مدارس بسیار محدود بود. با گذشت زمان، قوانین بین نسل‌ها و مدارس شروع به تغییر کرده و گسترده شدند.

ژاپن| افزایش 49درصدی خودکشی بین کودکان پس از تعطیلی مدارس"خودکشی" بیش از کرونا جان ژاپنی‌ها را می‌گیرد!

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا