ورزشی

تکرار ماجرای حسن یزدانی برای درستکار و قاسم‌پور/ دوستی خاله خرسه با سرمایه‌ها و ستاره‌ها

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد صبح روز یکشنبه (19 تیر) در سالن مملو از تماشاگر 12 هزار نفری آزادی برگزار شد.

رضا اطری در 61 کیلوگرم، حسن یزدانی در 86 کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در 92 کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در 97 کیلوگرم و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم در کشتی آزاد و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم کشتی فرنگی به عضویت تیم ملی کشتی در مسابقات جهانی 2022 بلگراد درآمدند.

جدای از کیفیت فنی بالای این مرحله از چرخه کشتی آزاد که در حضور قهرمانان جهان و المپیک برگزار شد، اتفاق تلخی در سالن 12 هزار نفری رخ داد که کاری به مقصر و مسبب آن نداریم که قطعاً نهادها و ارگان‌های مربوط باید موضوع را به صورت جدی بررسی کرده و جلوی تکرار آن را بگیرند.

بعد از آنکه حسن یزدانی مقابل علیرضا کریمی به پیروزی رسید و برای کسب هشتمین مدالش صاحب دوبنده تیم ملی شد، مورد تقدیر قرار گرفت و جایزه‌ای که سوی شورای کشتی آسیا برای او در نظر گرفته بود را دریافت کرد.

هنوز بدن یزدانی گرم مسابقه بود و عرقش خشک نشده بود که ابتدا یک هوادار کشتی و سپس دو سه نفر دیگر روی تشک آمدند، همه چیز طبیعی جلوه می‌کرد و تصور این بود که این افراد از آشنایان حسن یزدانی هستند که او را در آغوش گرفته‌اند، اما در ادامه تعداد زیادی از تماشاگران حاضر در سالن از روی سکوها پایین پریده و از نبود مأموران نیروی انتظامی که بیش از هر زمان دیگری اهمیت حضورشان در مسابقات ورزشی در این محل و در این زمان احساس شد، سوءاستفاده کرده و به سمت حسن یزدانی هجوم آوردند.

هرچند هجوم آنها به سمت حسن یزدانی از روی عشق و علاقه بود اما کار از دست افرادی که مسئولیت نظم مسابقه را در دست داشتند خارج شد و به طرز عجیب و غریبی ستاره و برند ورزش ایران لابه‌لای جمعیت لحظات بسیار سخت و وحشتناکی را سپری می‌کرد.

از بی‌نظمی سالن و نبود مأموران تعداد بیشتری از تماشاگران دور حسن یزدانی را گرفته و هر آن این احتمال وجود داشت که قهرمان جهان و المپیک دچار تنگی نفس و هر نوع آسیب‌دیدگی دیگر شود.

این اما تمام آن چیزی نبود که روز گذشته در سالن 12 هزار نفری آزادی رخ داد و تماشاگران حاضر در سالن و بینندگان تلویزیونی همه شاهدش بودند، شبیه به همین اتفاق هم در سالن گرم برای پژمان درستکار و کامران قاسم‌پور سرمربی و عضو تیم ملی آزاد رخ داد.

در حالی که کشتی‌ها تمام شده بود نزدیک به 300 تماشاگر به سمت سالن گرم که این دو نفر حضور داشتند یورش برده و ظاهر امر نیز ابراز عشق و علاقه به سرمایه‌های کشتی بود چند تن از اقوام نزدیک و اعضای خانواده قاسم‌پور که در کنارش بودند، برای آنکه به قهرمان وزن 92 کیلوگرم جهان آسیبی وارد نشود می‌خواستند بین او و تماشاگرانی که سمتش هجوم آورده بودند حائل ایجاد کنند که همین مسئله درگیری‌هایی را آنجا به وجود آورد.

کشتی، خوش شانس بود که در روز خوبش که قهرمانان بزرگ و نامی پای چرخه انتخابی تیم ملی آزاد امضا کرده و عدالت به شکل حداکثری در این تیم اجرایی شد، تلفاتی نداشت.

حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور، محمدحسین محمدیان که او هم از احساس خفگی‌اش در هجوم تماشاگران می‌گوید، به همراه سرمربی تیم ملی آزاد سرمایه‌های بی‌تکرار کشتی ایران هستند که هر اتفاقی اگر برای‌شان رخ می‌داد هم مایه آبروریزی در کشتی جهان بود و هم جبران ناپذیر.

جدای از اینکه مسئولان و ارگان‌های مربوط باید پاسخگوی اتفاقات رخ داده در سالن آزادی باشند، نوع «دوست داشتن» مخاطبان کشتی و ابراز علاقه‌شان به قهرمانان و ستاره‌ها جای تأمل دارد. چیزی که در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی دیده شد، محبوبیت و علاقه نبود، بلکه دوستی خاله خرسه‌ای بود که ممکن بود دو ماه مانده به مسابقات جهانی فاجعه‌ای بیافریند.

هجوم تماشاگران به سمت حسن یزدانی+ عکس و فیلم

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا