ورزشی

محمدیان: کسب قهرمانی سخت‌تر از دوره‌های گذشته بود/ خوشحالم بهترین مربی جهان شدم

– اخبار ورزشی –

معصومه محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص قهرمانی دختران نونهال ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی جهان اظهار داشت: پنجمین دوره مسابقات به میزبانی کشور بلغارستان و شهر صوفیه برگزار شد. بعد از یک وقفه طولانی در برگزاری مسابقات به خاطر شرایط کرونا، تمامی کشورها از انگیزه بالایی برخوردار بودند و همه برای کسب عنوان قهرمانی و مدال در مسابقات حضور داشتند و به نوعی همه کشورها عطش موفقیت داشتند. ایران برای اولین بار در بخش دختران با شش نماینده حضور داشت و خدا را شکر بچه‌ها موفق به کسب 4 طلا، یک نقره و یک برنز شدند.

وی در خصوص برگزاری مسابقات با قوانین جدید عنوان کرد: مسابقات با شرایط و قوانین جدید برگزار شد. این موضوع یک مقدار ما را نگران کرده بود، چرا که در رده پایه هیچ شناختی از حریفان نداشتند و بچه‌ها با قوانین و داوری‌ها آشنا نبودند. برتری در دو راند برای مسابقات رده نونهالان بسیار سخت بود، اما تمام تلاش خود را انجام دادیم که در دو ماه برنامه فنی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بچه‌ها با شرایط جدید داوری آشنا شوند و تمام برنامه‌های فنی با تغییرات روز تکواندو باشد.

سرمربی تیم تکواندو نونهالان بانوان در خصوص پیش‌بینی چنین دستاوردی گفت: قطعاً کار در این دوره از تمام دوره‌ها سخت‌تر بود، چرا که ما بازیکنان رده نونهالی داشتیم که به خاطر کرونا در هیچ رویدادی شرکت نکرده بودند و حتی سابقه حضور در مسابقات کشوری رده سنی خود را نداشتند. به نوعی بازیکنان این رده سنی ناشناخته بودند و فقط در مسابقات آزاد کشوری توانستند خود را نشان بدهند و در تیم ملی قرار بگیرند.

محمدیان تصریح کرد: واقعاً پیش‌بینی با این شرایط و تاخیر در برگزاری مسابقات سخت بود، اما با توجه به روند اردو خیلی امیدوار بودم و هیچ فشار مدالی را روی بچه‌ها وارد نکردم و فقط تلاش کردم بچه‌ها را به لحاظ فنی با شرایط داوری آشنا کنم تا با اعتماد به نفس بیشتری به میدان بروند. خدا را شکر بچه‌ها به سطح مطلوب رسیدند و در تمام مسابقات با کادرفنی هماهنگ بودند و نتیجه آن را با خوشرنگ‌ترین مدال‌ها کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات به لحاظ کیفی در سطح خیلی بالایی برگزار شد و نه تنها کشور ایران بلکه کشورهای دیگر نیز از لحاظ فنی عملکرد خوبی داشتند و بعضاً شاهد تفکرات رده سنی جوانان در زمین بودیم.

محمدیان در خصوص کسب عنوان بهترین مربی جهان در بخش بانوان گفت: خیلی خوشحالم توانستم عنوان بهترین مربی جهان را به دست بیاورم. عنوان بهترین مربی جهان را در رده بانوان کسب کرده بودیم، اما برای اولین بار نونهالان دختران در 6 وزن اعزام شدند و با این وجود توانستند عنوان قهرمانی را کسب کنند. از این موضوع خوشحال و خدا را شاکر هستم و از فدراسیون تکواندو به خاطر اعتماد به من تشکر می‌کنم.

تکواندو نونهالان جهان| عنوان نایب قهرمانی برای پسران ایران/ محمدیان بهترین مربی جهان شد

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا