جامعه

مشکلی در تأمین خون برای مصدومان زلزله خوی وجود ندارد/ نیاز به اهدای خون همیشگی است

– اخبار اجتماعی –

دکتر عباس صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت خون‌رسانی به مصدومین زلزله‌ خوی اظهار کرد: از ساعات اولیه رخداد زلزله در خوی، اداره‌کل انتقال خون استان آذربایجان غربی برای پاسخ به همه درخواست‌های مراکز درمانی جهت تأمین فرآورده‌های خونی مورد نیاز مصدومان آمادگی لازم را داشت.

وی افزود: در زمان حاضر بحران و مشکلی در زمینه ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در کشور و منطقه زلزله‌زده خوی وجود ندارد و شبکه ملی خون‌رسانی کشور نیز در آمادگی کامل از لحاظ تأمین فرآورده‌های خونی همه مراکز درمانی سراسر کشور قرار دارد.

رشد 10درصدی تأمین خون در سال جاری/ زنان 4 استان‌ در صدر جدول اهدای خون

سخنگوی سازمان انتقال خون تأکید کرد: در عین حال نیاز به اهدای خون یک نیاز مستمر و همیشگی است و باید توجه کرد که با اهدای یک واحد خون، حداقل سه فرآورده خونی برای بیماران تهیه می‌شود بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم که به‌ویژه در فصول سرد و تعطیلات، اهدای خون را جدی بگیرند.

صداقت درباره شرایط اهدای خون تصریح کرد: دارا بودن حداقل سن 18 سال تمام و حداکثر 65 سال، حداقل وزن 50 کیلوگرم، همراه داشتن اصل کارت شناسایی از شرایط اهدای خون است. فواصل اهدای خون هر 8 هفته یک‌بار و مشروط به آن است که تعداد دفعات آن در طول یک‌سال برای آقایان از چهار بار و برای خانم‌ها از سه مرتبه بیشتر نشود.

وی از شهروندان دعوت کرد تا با اهدای گروه‌های خونی منفی و AB مثبت و پلاکت، در هر نقطه از کشور از این بیماران حمایت کنند تا خون مورد نیاز از طریق شبکه ملی خون‌رسانی در سطح کشور توزیع شود.

انتهای پیام/+

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا