جامعه

بیماران "سرطانی" مشاوره رایگان دریافت می‌کنند

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سال 1374 هیئتی تحت عنوان امدادگران عاشورا تشکیل شد تا با توسل به حضرت زهرا(س) برای کمک به تقویت بسیج جامعه پزشکی و حفظ فرهنگ ایثار و کمک که آرزوی دیرینه حضرت امام راحل بود همچنان در جامعه حضوری فعال داشته باشند.

در سال 1380 و در پایان مراسم روز قدس در مجمع بانیان این هیئت پیشنهاد تأسیس خیریه‌‌ای با همین نام مطرح و مورد استقبال واقع شد و مقدمات تأسیس موسسه خیریه امدادگران عاشورا فراهم شد. در این خیریه به بیماران سرطانی و صعب‌العلاج و مشکلات متنوع‌شان رسیدگی می‌شود. بیمارانی که همیشه برای درمان با هزینه‌های بالایی مواجهند.

این مؤسسه قدم‌های بلندی را در عرصه حمایت و درمان بیماری‌های صعب العلاج خصوصاً سرطان در دستور کار خود قرار داده است. یکی از آنها مشاوره و آموزش برای پیشگیری از این بیماری است که معمولاً در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی هزینه‌های هنگفتی از بیماران دریافت می‌شود.

در جریانِ جشن امروز به مناسبت روز دختر، دکتر علی اصغر یعقوبی؛ معاون پیشگیری و درمان این مؤسسه خیریه خبر خوشی را اعلام کرد و گفت: ما در موسسه خیریه امدادگران عاشورا بر اساس رسالت‌مان به این فرمایش پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «برترین فضیلت، نعمت سلامتی و امنیت است.» عمل می‌کنیم. امروز هم در خدمت شما هستیم و علاوه بر قدردانی از شما شروع برنامه‌های آموزشی که در سلامتی شما مؤثر است را اعلام می‌کنیم؛ این خیریه برای درمان بیماران سرطانی، مشاوره و آموزش رایگان ارائه می‌دهد.

بیش از 70 هزار بیمار سرطانی تحت حمایت موسسه خیریه امدادگران عاشورا هستند

البته دکتر مژگان سادات میرحبیبی که در این مؤسسه به مددجوها خدمات رایگان مشاوره درمانی ارائه می‌دهد؛ او از مددجوها دعوت کرد تا در کلاس‌های مشاوره درمانی که به مدت 6 هفته در خیریه دایر است، شرکت کنند.

در ادامه مراسم، ثریا فتحیان؛ مدیر روابط عمومی خیریه با بیان اینکه موسسه خیریه امدادگران عاشورا بیش از دو دهه است که به بیماران سرطانی و نیازمند کمک‌های مالی و مددکاری می‌کند، گفت: در این موسسه حفظ کرامت و عزت مددجویان بعنوان ولی نعمتان در اولویت است و دست‌اندرکاران و خادمان بیماران در موسسه با افتخار خدمتگزار این عزیزان‌ هستند.

امروز جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور تعداد زیادی از دختران مددجویان موسسه خیریه امدادگران عاشورا برگزار و هدایایی به دختران مددجویان حاضر در جلسه اهداء شد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا