جامعه

افزایش نرخ امید به زندگی در مردان و بانوان در کشور

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید صولت مرتضوی در همایش سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که پیش از ظهر امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: باید از منابع درآمدی صندوق صیانت کنیم که تا نسبت پشتیبانی و عدم نیاز به سایر منابع محقق شود ضمن اینکه دولت تکالیف و تعهداتی دارد.

وی گفت: نظام جامع تامین اجتماعی یکی از حقوق مردم مخصوصا بیمه برای روستائیان، عشایر و کشاورزان است، اگر بخواهیم این نظام را با استانداردهای بین‌المللی محک بزنیم یکی از پیشتازترین نظام‌های تامین اجتماعی است، این سخن به روایت تاریخ و آمار داخلی و بین‌المللی است.

جذب بیش از 500 هزار نفر بیمه‌شده جدید در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در دولت سیزدهم

مرتضوی ادامه داد: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی نرخ متوسط امید به زندگی حدود 52 سال بوده است؛ امروز نرخ امید به زندگی برای مردان 75 سال و برای بانوان 78 سال بوده که این امر نشانگر توجه به نظام سلامت، سیستم تغذیه است.

وزیر رفاه خاطرنشان کرد: پیش از این حلقه مفقوده در رابطه با بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان وجود داشت که از چندین سال پیش این امر آغاز شد و در کنار توجه به بیمه کارگران، قالیبافان و رانندگان به این موضوع توجه ویژه‌ای قرار گرفت بر اساس گزارش‌هایی که همکاران در این صندوق ارائه کرده‌اند این صندوق نزدیک به یک میلیون و 700 هزار نفر بیمه‌شده اصلی دارد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا