سیاسی

وحیدی: تمام ملت‌های آزادی‌خواه جهان پیرو مکتب امام (ره) هستند

– اخبار سیاسی –

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور در سومین نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) که محمدعلی انصاری دبیرستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) نیز حضور داشت، شدت علاقمندی و توجه مردم به امام را بعد از گذشت 34 سال، یک حماسه خواند و تاکید کرد امروز همه تشنه دیدگاه و مکتب امام هستند و ما در این مسیر به هر میزان برای معرفی امام به جهانیان کار کنیم، بازهم کم است.

وی دشمنی دنیای ظلمانی و شیاطین جهانی را با ایده‌ها و اندیشه‌های امام (ره) یادآوری کرد و گفت: دلیل این همه دشمنی از آنجاست که امام با مطرح کردن دیدگاه احیای اسلام ناب محمدی، عملا زمینه‌های نابودی آنان را فراهم کرده و آنان نیز نابودی خود را در احیای این دیدگاه می ‌بینند.

وزیر کشور محبوبیت امام خمینی (ره) را به داخل کشور خلاصه ندانست و تاکید کرد: امروز تمام ملت‌های آزادی‌خواه و دل‌های پاک در جهان دنباله‌رو و پیرو مکتب امام (ره) هستند.

وحیدی طرح دیدگاه‌های حضرت امام (ره) در جهان را موجب ورق خوردن برگی جدید از تاریخ و نقطه عطفی در آن توصیف کرد و گفت: مردم ایران آزادی و عزت خود را تا ابد مرهون حضرت امام (ره) هستند؛ امامی که موجب شد تا مردم ایران با تأسی به اندیشه‌های ایشان در جهان تاریخ‌ساز و صاحب اقتدار شوند.

وی با اشاره به این که پیشرو بودن امروز ملت ایران در جهان نیز همه مرهون تأسی از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های حضرت امام (ره) است، افزود: امام، دیکتاتوری و استعمار را از ایران دور و سقوط کمونیسم و زوال غرب را پیش‌بینی کرد و دشمنی دنیای ظلمانی با حضرت امام (ره) به همین خاطر است.

وزیر کشور تاکید کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته ملت ایران و میهمانان مراسم سالگرد ارتحال امام (س) با حضور مقام معظم رهبری حماسه دیگری را رقم خواهند زد و پیش‌بینی‌ها حاکی از آمادگی دست‌اندرکاران برای ارائه خدمات به نزدیک به دو میلیون نفر در این مراسم است.

وحیدی در ادامه با تشکر از تلاش همه دست‌اندرکاران برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در حرم مطهر ایشان و جماران خاطر نشان کرد: همه اینها در مقابل وظیفه‌ای که ما برای حضرت امام (ره) و بزرگداشت نام ایشان باید انجام دهیم، کم است.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه آمادگی دست‌اندرکاران به‌صورت مستمر و تا زمان برگزاری مراسم و بعد از آن باید به‌خوبی به پیش برود، خاطر نشان کرد: همه این تلاش‌ها نشان می‌دهد با وجود اقدامات دشمنان برای کم‌رنگ کردن نام یک مرد الهی بزرگ نه‌تنها تلاش‌های آنان منجر به نتیجه نشده بلکه نام و یاد امام هر روز بیش از گذشته در جهان مطرح می‌شود.

وحیدی در این نشست، بر ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های سمعی و بصری و تهیه و انتشار محتواهای لازم برای شناخت آرمان‌های امام برای آشنایی نسل جوان، با همکاری ائمه جمعه و جماعت و ارشاد و صدا و سیما تأکید کرد.

وی تهیه انیمیشین برای کودکان و نوجوانان، برپایی گروه‌های تاتری و تهیه سرودهای مناسب با شخصیت و مکتب امام از سوی گروه‌های هنری را مورد تأکید قرار داد.

وزیر کشور همچنین از تشکیل قرارگاهی برای هماهنگی اقدامات در زمینه فضای مجازی استقبال کرد و از استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و نیز دهیاری‌ها خواست، برای ورود به بحث فضای مجازی و هشتگ‌گذاری به‌مناسبت این ایام، برنامه‌ریزی کنند.

در نشست امروز ستاد بزرگداشت امام از 73 نهاد، سازمان و وزارتخانه‌ای که در برگزاری مراسم روز چهاردهم خرداد ماه مأموریت دارند، نمایندگان دست‌کم 40 دستگاه از جمله سپاه پاسداران و شهرداری گزارش‌هایی از عملکرد خود را ارائه کردند.

وحیدی هم‌چنین در جمع خبرنگاران گفت: مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) یکی از مراسم‌های بسیار مهم است و جایگاه ارزشمندی دارد و به طبع مشتاقان بسیاری از خارج و سراسر کشور مایل به شرکت در این مراسم هستند.

وی با بیان اینکه "با این میزان از استقبال و درخواست، طبعا باید تمهیدات لازم برای خیل عظیم عاشقان امام که در این ایام به تهران می‌آیند و در مرقد مطهر امام حضور می‌یابند، پیش بینی شود"، گفت: بنابراین لازم است دستگاه‌های مختلف در اجرای برنامه‌ها و وظایف خود، از جمله حمل و نقل، پارکینگ، مسائل ترافیکی، تامین نیازمندی‌های آب، بهداشت، محیط زیست و سایر ملزومات آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

وزیر کشور ادامه داد: در نشست امروز تصمیمات قبلی را مرور و آمادگی‌های دستگاه‌های مسئول را ارزیابی کردیم که بحمدالله همه وظایف خود را به‌خوبی انجام داده‌اند.

وحیدی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های ستاد در بخش تبیین آرمان‌های امام گفت: مهم‌ترین بحث در موضوع مراسم، همین بخش تبیین آرمان‌هاست.

وی افزود: این مراسم، یک حرکت بزرگ، مذهبی، سیاسی، فرهنگی و یک حرکت تبیینی است برای نشان دادن ابعاد مختلف انقلاب اسلامی از زبان امام که هم مردم و هم جهانیان بیشتر با آن آشنا شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این بخش گفت: برای وزارت امور خارجه و رایزنی‌های فرهنگی در خارج و در داخل نیز وزارت ارشاد، صدا و سیما و همه دستگاه‌های تبلیغی، برنامه‌هایی پیش بینی شده است و امیدواریم پیام‌ها و اندیشه‌های امام را که تشنگان معارف ناب چه در حوزه‌های عقیدتی و عرفانی و چه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی، بیش از هر زمان دیگری دنبال آن هستند، به‌خوبی منتقل کنیم.

وزیر کشور حرکت ملت ایران در برگزاری مراسم بزرگداشت امام را یک حرکت مذهبی، سیاسی و فرهنگی و تبیینی خواند که به گفته وی در آن ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی، سیاسی، فرهنگی امام مرور می‌شود و مردم کشورمان و همچنین خیل دوستداران امام را با ایده‌های مترقی آن حضرت آشنا می‌سازد.

وحیدی با اشاره به اینکه بسیاری از عاشقان و دوستداران امام در شهرها و حتی روستاهای خود اقدام به برگزاری مراسم می‌کنند، گفت این مراسم کار بزرگ و گسترده‌ای است که خود مردم آن را شکل می‌دهند و دستگاه‌های دولتی فقط وظیفه ارائه خدمات و تسهیل‌گری دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص ترکیب شرکت‌کنندگان خارجی این مراسم، گفت: درخواست‌ها از کشورهای مختلف شامل مقام‌های رسمی و مردمی بوده است که تمایل زیادی برای شرکت در مراسم و حضور در مرقد مطهر امام داشته‌اند.

وزیر کشور اضافه کرد: برای مراسم بزرگداشت امام خمینی(س)، درخواست‌های زیادی هم از سراسر کشور و هم از خارج کشور داشته‌ایم و مهمانان خارجی زیادی هم به این مراسم دعوت شده‌اند و کشورهای دیگری هم درخواست حضور داشته‌اند که با توجه به این شرایط لازم است تمهیدات لازم برای حضور در این مراسم اندیشیده شود.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا