جهان

سردرگمی محافل صهیونیستی درباره حادثه غرق شدن قایق حامل ماموران موساد

– اخبار بین الملل –

به گزارش سایت عبری زبان خبرگزاری تسنیم، شبکه 12 تلویزیون رژیم در گزارشی خبر داد، حادثه مرگ یک افسر 54 ساله سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل موساد که به همراه شمار دیگری از افسران موساد سوار قایقی تفریحی در شمال ایتالیا بودند، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش این رسانه عبری زبان، افسر مذکور که اداره نظامی نظارت بر مطبوعات اجازه افشای نام و مشخصاتش را نمی‌دهد، به همراه 20 افسر دیگر که نیمی از آنها اسرائیلی و بقیه ایتالیایی بودند، سوار قایق سانحه دیده بودند.

در ادامه این گزارش آمده است که یک هواپیمای نظامی به شکل اختصاصی برای بازگرداندن جسد افسر کشته شده و 10 همقطارش به فلسطین اشغالی، به ایتالیا اعزام شد.

اما روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی در این رابطه فاش کرد 18 نفر از 20 راکب این قایق از افسران فعلی و سابق سرویس اطلاعات اسرائیل بودند و در این حادثه دو افر اطلاعاتی ایتالیایی و همسر صاحب قایق در این حادثه جان خود را از دست دادند.

در ادامه این خبر آمده است، نیروهای امنیتی ایتالیایی به دلیل حساسیت موضوع تمامی زخمی‌های این حادثه را از بیمارستان دولتی خارج و به یک مرکز درمانی وابسته به نیروهای امنیتی ایتالیا منتقل کردند تا مانع از افشای هویت آنها شود.

در فلسطین اشغالی نیز اداره نظارت نظامی بر مطبوعات افشای نام و تصویر افسر کشته شده را به دلیل حساسیت موقعیت شغلی سابقش ممنوع اعلام کرده و رسانه‌ها صرفا اعلام کردند وی یکی از افسران اطلاعاتی و از افسران بسیار مهم به شمار می‌رفت که حتی دوستانش هم از فعالیت‌های امنیتی وی اطلاع چندانی نداشتند.

انتهای پیام/*

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا